תפריט סגור

איך לקנות דומיין שבבעלות מישהו אחר

הצעד הראשון בקניית דומיין שבבעלותו של מישהו אחר הוא לגלות מיהו אותו אדם. אם שם הדומיין שאתה רוצה לקנות שייך למישהו אחר, בדוק את הפרטים שלו בחיפוש whois מהיר. פעמים רבות רשומים שם פרטי יצירת קשר כגון כתובת אימייל ומספר טלפון.

לעתים קרובות כתובות האימייל לא תוביל אותך רחוק

ייתכן שתגלה שכתובת האימייל שייכת לדומיין ([email protected]) אבל לפחות יש לך נקודת התחלה. ברוב המקרים, הבעלים מרוויחים כסף על ידי פרסום מוצרים או שירותים אחרים או שהם סוחרי דומיינים שרושמים דומיינים קצרים וארוכים בתקווה למכור אותם למישהו אחר. שירותי backorder למטרה זאת הם בדרך כלל בזבוז זמן מלכתחילה מכיוון שהם יכולים לעזור לך רק לאחר שהרושם והרשם הנוכחי נתנו אישור לבטל את השם וזה יכול לקחת חודשים ארוכים של המתנה בשביל סיכוי קטן שאכן תצליח לקבל את הדומיין שאתה רוצה.

רק ודא שאם אתה משתמש בשירות זה

הרשם שתבחר יגבה ממך רק כאשר יצליח לרשום עבורך את הדומיין שלך. הרשם יגיד לך מתי נרשם שם הדומיין שאתה רוצה, מי רשם את שם הדומיין שאתה רוצה, וכיצד אתה רוצה ליצור קשר עם אותו אדם או חברה כאשר תפוג הבעלות הנוכחית שלו. אם אתה צריך שם דומיין בדחיפות, חפש דומיין פנוי, כך תדע מה אתה יכול לקנות היום. שים לב- אם אין לך אחסון עדיין: לא כל רשמי הדומיינים מציעים אירוח אתרים, אז ודא שרשם הדומיינים שלך מציע אירוח אתרים לפני הקנייה, כך שלמעשה יהיה לך מקום לאחסן את האתר שלך לאחר רכישת שם דומיין.

אם אינך יכול להגיע לבעל הדומיין

או שפשוט הגדרת את המחיר גבוה מדי, האפשרות האחרונה שלך היא לחכות עד שהדומיין יפוג (אם בעל הדומיין מאפשר לו לפוג) ולנסות לרשום אותו בעצמך . אם לא הצלחת ליצור קשר עם בעל האתר, לא הגבת או לקבוע את המחיר גבוה מדי, האפשרות האחרונה שלך היא פשוט לחכות ולראות אם תוקף הדומיין יפוג (בתקווה ומתפללת שהבעלים הנוכחי לא יתחדש ) ולאחר מכן נסה לרשום את עצמך. המתנה מסוכנת יותר – אם הבעלים הנוכחי יאפשר לחדש את שם הדומיין, מישהו אחר עלול לקבל אותו מוקדם יותר – אבל אין סיכון פיננסי. אולי עדיף להמתין עד שתפוגת תקופת המימוש של 30 יום ותקופת ההמתנה של 5 ימים אם הדומיין יפוג.

ברוב המקרים

כדאי לתכנן חודש כך שיהיה לך זמן ליצור קשר עם הבעלים, לנהל משא ומתן על מחיר הוגן, לבצע תשלום ולקבל את הדומיין שברצונך להעביר לחשבונך. אמנם אתה יכול לפנות לבעלים של הדומיין שאתה רוצה ולבקש ממנו למכור לך אותו במחיר הנכון, אבל זה כנראה לא יקרה בן לילה. יהיה לך יותר מזל אם תוכל להתחבר ליזם או משקיע בתחום.

קניית דומיין למטרות רווח

שמעתי שעם קצת עזרה משפטית אתה יכול לגרום לאנשים להחזיר לך את שם הדומיין שלך? אם אתה עושה עסקים תחת שם דומיין מסוים ופתאום מישהו קונה את הדומיין הזה כי שכחת לחדש – כן, אז יש לך קייס להחזרת הדומיין.

כאמור, במקרים מסוימים, בעלי הדומיין עלול פשוט לשכוח לחדש את הדומיין. ייתכן שהבעלים עדכן את שם הדומיין שלו, או שמישהו אחר ביצע לפניך הזמנה ממתינה, שתהיה עדיפות. לפעמים בעלי דומיינים מסוימים פשוט מחכים עד שהקונה הנכון יציע הצעה. אנשים רבים מציעים דומיינים למכירה באופן פרטי, ולעתים קרובות זה זול יותר ממה שאתה יכול לצפות. אם אתה חדש ברכישת דומיינים, אולי אתה תוהה אם המחיר שצוין לך הוא מציאה, גניבה, או משהו באמצע.

גם עם הניסיון של רכישת דומיין

יכול להיות קשה ליצור קשר עם מישהו שבבעלותו שם דומיין. אתה יכול לעשות בדיקת Whois ולנסות לברר מי הבעלים החדש של הדומיין שלך ולנסות ליצור איתם קשר. גם אם שם הדומיין שלך אינו בבעלות אף אחד, תרצה גם לבדוק את הסימנים המסחריים כדי למנוע בעיות משפטיות חמורות מאוחר יותר. רכישת שם דומיין ממישהו שכבר רשום יכולה להיות מהלך נהדר עבור העסק שלך.

אנו ממליצים לזכור כמה דברים לפני שתיצור קשר עם הבעלים הנוכחיים שלו

בעיקר תקציב ותזמון. זה תמיד הכי טוב שתתחיל לשאול אם הדומיין שאתה רוצה למכירה, ואם כן, המוכר בוודאי יציע מחיר. קחו בחשבון שדומיין פרימיום ממוצע יעלה לכם כ-1,500$, שזה לרוב הרבה יותר מהבעלים של הדומיין שהדומיין יבקש מכם למכור.

בדיקה מוקדמת עשויה להקשות על קביעת מי רשם הדומיינים שלך, שכן ייתכן שתצטרך להסתכל על הצהרות כרטיסי אשראי בשווי עשור כדי לקבוע מי החברה.

למישהו יש הרבה עבודה לפניו כדי באמת לנצל היטב את הדומיין הזה. יכול להיות שמישהו קנה דומיין ומעולם לא השתמש בו, או שהוא מצפה לבנות את מוצר החלומות שלו אבל עדיין לא השיק את האתר.
למידע נוסף אודות איך לקנות דומיין שבבעלות מישהו אחר עליך להעיף מבט ב-