תפריט סגור

המדריך לרץ – איך לנהל קמפיין בחירות מנצח

אז החלטת לממש את זכותך הדמוקרטית ולרוץ לבחירות בעירך, במועצה שלך, בועד שלך או אולי לממשלה. דבר ראשון שעלייך לדעת הוא שאתה בפתחו של מסע מטלטל במים סוערים. לכן עלייך לדאוג לכך שיהיה באמתחתך צוות מיומן ורב חובל מנוסה, שידע לנווט גם בלילות הקשים ביותר. אנחנו כאן רוצים לשפוך אור על ההרכב של צוות קמפיין בחירות כדי שתוכל לדעת קצת יותר על התהליך.

מנהל קמפיין בחירות טוב ידאג שבעת ניהולו כל הדברים האלה יקרו:

 

המועמד הוא העיקר

מנהל בחירות אמנם משקיע 100% ממנו בקמפיין, אבל הקמפיין הוא לא עליו ולא לשירותו אלא לשירות המועמד, ועל המועמד להיות מרוצה מהצורה בה הקמפיין התנהל בסופו של יום. אם הקמפיין מתנהל בצורה שלא תואמת לאופיו של המועמד, בסופו של דבר לאחר הבחירות ייווצר דיסוננס בין מי שהמועמד הוצג לבין מי שהוא. כך שאמנם הוא נבחר פעם אחת אך הקמפיין פוגע במועמד לטווח הארוך ומהווה עבורו חרב פיפיות

 

יש לחשוב בצורה אסטרטגית

ניהול קמפיין בחירות מחייב חשיבה לטווח הארוך, ותכנון למגוון מצבים שונים. ניהול קמפיין בחירות מצריך מחשבה והבנה שפעולות נבנות על פעולות אחרות על מנת להתבצע, ולכן במידה וישנו רעיון מסוים, הוא צריך להילקח בחשבון לא רק בפני עצמו, אלא כחלק ממערך שצריך לשדר חזית אחידה ולתמוך בחלקים האחרים.

להיצמד לתוכנית

אף על פי שקביעות יכולה להיות אסון לקמפיין, ונדרשת יכולת הגבה לאירועים, חשוב מאין כמותו להיצמד לתוכנית שנקבעה מראש. לפעמים מתוך פאניקה וקמפיין משנה את כיוונו לחלוטין, דבר שיכול לפגוע לא רק באסטרטגיה החדשה שנבחרה והתחילה בשלב מאוחר ביחס למתחרים, אלא גם שדבר זה מעיב על האסטרטגיה הקודמת ומציג אותה כפחות אמינה ואת המועמד כמזויף.

קמפיין בחירות

להתנהל בסביבה הדיגיטלית

ביום המלחמה היא לא על הרחוב בחוץ אלא על העולם הדיגיטלי. בעוד שפעם קמפיין בחירות טוב התמקד ביציעה לרחוב וחלוקת פלאיירים. היום המדיה הדיגיטלית היא זאת ששולטת, ואפילו מדיות קודמות כמו טלוויזיה או רדיו נועדו בסופו של דבר לציטוט ברשתות החברתיות. כמובן שכל קהל יעד הוא אחר, אך לא ניתן לזלזל בכוח של הרשתות החברתיות לשנות ולעצב דעת קהל. לכן קמפיין בחירות חייב להתייחס לזירה הדיגיטלית בכובד ראש ולהעניק לה מקום משמעותי באסטרטגיית הקמפיין.

לשכור צוות איכותי

קמפיין בחירות לא יכול להיות יותר טוב מהצוות שלו, צוות מקצועי יעזור למנהל הקמפיין להאציל סמכויות, לקצר את כמות הבירוקרטיה ולהוריד מן העומס. כך שמנהל קמפיין הבחירות יוכל להתמקד בדברים החשובים שמקום להיתקע על קוצו של יוד. בין אנשי הצוות שחשוב שיהיו ניתן למנות מנהל תקציבים, מנהל רשתות חברתיות, כותב נאומים/תוכן, סוקר, מנהל בשטח ומארגן בשטח.

לסיכום

ניהול קמפיין בחירות זה לא תהליך פשוט, אלא כזה שדורש ניסיון, ידע והבנה של מגוון תחומים. אנחנו ממליצים על שירות ניהול קמפיין בחירות של בחירות 360 שינהלו את כל האספקטים של הקמפיין שלכם.