תפריט סגור

מה חובה לעשות בעיר טירנה, אלבניה?

בונקרים מימיו של הדיקטטור האלבני לשעבר אנבר הוקשה נבנו בהתקף של פרנויה מבודדת בעקבות פרידת האומות לברית המועצות. הפירמידה הברוטליסטית המוזרה בטירנה שימשה כמוזיאון הוקשאס לאחר מותו.

פירמידת טירנה אינה האטרקציה האטרקטיבית ביותר לביקור בטירנה

אך אם יש לך זמן לעבור את הפירמידה, ישנה חשיבות ניכרת בעבר. הפירמידה היא שריד למבנה מהתקופה הקומוניסטית, כאשר היא נבנתה כמוזיאון כדי להראות את מורשתו של אנבר הוקשה, המנהיג הקומוניסטי הוותיק של אלבניה. לאחר נפילת הקומוניזם, הפירמידה נסגרה והפכה לדברים רבים אחרים, והיא ננטשה כפי שהיא כיום.

פירמידת טירנה נבנתה לכבוד הדיקטטור האלבני לשעבר אנבר הוקשה

שנחשב לאידיאל הסטליניזם. הפירמידה משמשת כיום כמוזיאון EnverHoxha, שהוסב למרכז כנסים, ובתוך הפירמידה ניתן לראות הומלסים רבים החיים באוהלים. המרכז הבלתי מעורער של העיר הוא כיכר סקנדרבג, בה ממוקמות כמה מהמונומנטים החשובים ביותר בטירנה.

רבות מהפעילויות הפופולאריות ביותר של טירנה ממוקמות בכיכר סקנדרבג בה ממוקמות כל האטרקציות העיקריות של העיר וזה מקום נהדר להתחיל את היום הראשון בעיר

כאן תוכלו לראות את פסלו של הגיבור הלאומי סקנדר המתחנן על סוסים, וכן פסל של יוסף סטאלין, שניצב שם לפני סיום השלטון הקומוניסטי באלבניה. טיול לאורך הרחוב הוא אחד הדברים השלווים בעיר ושווה את זה בפני עצמו, במיוחד אם תנסו לראות את השרידים העתיקים של חומות הטירה של טירנאס, שהם בין ציוני הדרך הבודדים ששרדו.

ממש בהמשך הדרך ממחסום פוסטבלוק נמצאת פירמידת טירנה

אחד הדברים המוזרים ביותר לראות בטירנה וסמל מוכר של העיר. זהו בניין גדול ורעוע בצורת פירמידה על מדרגת בטון גדולה המוקפת עצים ובטון יותר. הוא נבנה כמוזיאון Enver Hoxha בסוף שנות השמונים על ידי בתו וחתנו, שרצו לכבד את מותו.

מגדל השעון של טירנה (Kulla e Sahatit באלבנית) מזכיר את מאות השלטון העות'מאני שקבע את מסלול ההיסטוריה האלבנית

הוא ממוקם במקום בו הוקם מסגד אתם ביי. המגדל פתוח לקהל הרחב ותוכלו לטפס על 90 המדרגות בכדי להשקיף על העיר ובעיקר על כיכר סקנדרבג.

כדי להבין לאיזה כיוון טירנה הולכת, עליך לבקר בכיכר סקנדרבג. כשביקרתי בטירנה בשנת 2016, הכיכר נצורה על ידי מכוניות מכל עבר, והמעבר מאתם ביי למסגד בכיכר הוא כמו לשחק עם פרוג'ר אמיתי עם עשרות נהגים משוגעים. טיול טיולים בטירנה צריך לכלול גם ביקור בפירמידה של טירנה, הידועה גם בשם פירמידת אנבר הוקסה או פירמידת פירמידה.

טירנה

אלבניה, אינה רק עשירה במורשת תרבותית ובמונומנטים יפים, אלא גם במתקני אמנות אקראיים רבים. המקומות הטובים ביותר לראות את העיר הם במעגל סביב ציון הדרך הראשי, כיכר סקנדרבג. אחד המקומות הטובים ביותר לצפות בשקיעה בטירנה הוא הר דאג'טי, הר גבוה של 1613 מ ', שהוא אחד הריטריטים הפופולאריים ביותר עבור המקומיים לברוח מהמולת העיר ולחזור לטבע.

כאמור לעיל

אתה יכול לבקר בכל המראות והפעילויות העיקריים בטירנה תוך 24 שעות, אך ייתכן שתרצה להשקיע יום או יומיים יותר ומתגמל יותר. הר Dajti (גובה 1613 מ '), אחד המסתוריים הפופולאריים ביותר עבור המקומיים לברוח מההמולה של העיר ולהיות עם הטבע, הוא עצמו גן לאומי המחובר לטירנה בנסיעה של 15 דקות שלוקחת אתכם ישירות אל חלקה הצפון מזרחי של טירנה, לב הטבע, ופסגת הר דאג'טי. הנסיעה עולה כ -1,000 לק הלוך ושוב, שזה קצת יקר, אבל אתה צריך לחשוב שזה שווה כיוון שהוא ארוך וייקח אותך לכמה מההרים והיערות היפים ביותר בעיר.

זהו המוזיאון הגדול ביותר באלבניה

והוא ניתן לזיהוי מיידי על ידי חזית הפסיפס בהשראת קומוניזם מול כיכר סקנדרבג. הכיכר היא הנקודה המרכזית שממנה מקרינים דרך טירנה וחלקים אחרים של העיר והמדינה. מוזיאון 40 בונקארט 2 הוא מוזיאון המוקדש להיסטוריה של הקומוניסטים באלבניה, הנמצא 20 דקות באוטובוס ממרכז העיר.

טירנה היא לא העיר הכי יפה בעולם ואין המון דברים לעשות, אבל בהחלט שווה ביקור. זהו מקום נהדר לטייל בו, בדיוק כמו יעדים אחרים בבלקן והוא גם מקום טוב ללמוד על ההיסטוריה האלבנית ועל אנשים שחוו אותה.

עבור חובבי היסטוריה, המוזיאון הלאומי צריך להיות בראש הרשימה שלך. מחולק לשמונה חלקים שונים החל מהעידן הפלאאוליתי ועד השלטון הקומוניסטי, המוזיאון עושה עבודה מצוינת בהצגת ההיסטוריה המרתקת והצבעונית של טירנה.