תפריט סגור

מונטנגרו איפה זה?

למרות שמונטנגרו ידועה כיעד מדהים לקיץ בזכות החופים שטופי השמש שלה, שמה בא מההרים. מקורו באיטלקית, מונטה פירושו הר, ונגרו פירושו שחור, אז מונטנגרו, או Crna Gora, נקראת במונטנגרו.

מונטנגרו משתרעת מפסגות ההרים הגובלות בסרביה

קוסובו ואלבניה לחלק מאזור הקארסט במערב הבלקן, ועד למישור חוף צר ברוחב 1.5 עד 6 ק"מ (1 עד 4 מייל). שטחה של מונטנגרו משתרע מהרים גבוהים דרך מרסי קארסט במערב הבלקן ועד מישורי חוף צרים ברוחב של קילומטר עד ארבעה קילומטרים. על החוף צללה הארץ מההרים השחורים אל הים.

כפי שניתן לראות במפה הפיזית של מונטנגרו, המדינה הררית. הוא הררי ומכוסה בשלג במשך כארבעה חודשים בכל שנה. העיר קיבלה את שמה (מילולית "ההר השחור") מכיוון שהאדמה מכוסה ביערות הרים אפלים.

הקצה הדרומי ביותר של המדינה ממוקם בשפך נהר בויאנה על הגבול עם אלבניה

במערב, מונטנגרו גובלת בקרואטיה ובאלבניה בדרום. קוסובו וסרביה שוכנות במזרח, בעוד מונטנגרו גובלת בבוסניה והרצגובינה בצפון. מונטנגרו, הר מסובך עם קו חוף קטן לאורך הים האדריאטי, גובל עם אלבניה, בוסניה והרצגובינה וסרביה.

מונטנגרו, בעבר חלק מסרביה ומונטנגרו, קיבלה עצמאות ב-3 ביוני 2006. מונטנגרו כיום היא נסיכות זטה של סרביה במאה ה-14. מסוף המאה ה-14 ועד סוף המאה ה-18 אוחד רוב חלקה הדרומי של מונטנגרו לאלבניה הוונציאנית בשלטון הרפובליקה של ונציה.

הממלכה הפכה לחלק מהאימפריה הסרבית כמו זיטה

עם עלייתה של האימפריה העות'מאנית באזור בסביבות המאה ה-16, מונטנגרו נקלטה בה בסופו של דבר, למרות שהם התנגדו לשליטה ובקושי שמרו על עצמאותם. ב-1878 הוקמה נסיכות מונטנגרו כמדינה עצמאית, לעתים קרובות במלחמה עם האימפריה העות'מאנית. לאחר שהמלחמה עם האימפריה העות'מאנית הביאה לסיפוח של הרצגובינה העתיקה וחלקים ממטוחיה ודרום לסקה, צמיחתה של מונטנגרו במאה ה-20 אף גדלה פי כמה. מאז, גבולותיה כמעט ולא השתנו, איבדו את מטוחיה וכבשו את מפרץ קוטור.

לאחר החזרת חלק מריבונותה הלאומית לאחר מלחמת העולם השנייה

למונטנגרו יש מעמד של רפובליקה והיא חברה פדרלית ברפובליקה העממית הפדרלית של יוגוסלביה, הרפובליקה הסוציאליסטית הפדרלית של יוגוסלביה, הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה, וחבר הלאומים. סרביה ומונטנגרו. לאחר מלחמת העולם הראשונה ונפילת שושלת פטרוביץ'-נגוזי הפכה מונטנגרו לחלק מהמדינה היוגוסלבית החדשה: ממלכות הסרבים, הקרואטים וסלובניה, ולאחר מכן ממלכת יוגוסלביה. מונטנגרו הפכה לאחר מכן לחלק מהגלגולים השונים של יוגוסלביה עד שזכתה לעצמאות מלאה מהפדרציה הסרבית-מונטנגרו במשאל עם ביוני 2006. ב-21 במאי 2006 חזרה מונטנגרו לעצמאותה באמצעות החלטת רוב האזרחים והפכה למדינה. . מדינה מוכרת בינלאומית.

בשנת 1918, אספת פודגוריצה הצביעה על איחוד מונטנגרו עם ממלכת סרביה. זה הוביל להסכם בלגרד, שבשנת 2003 הפכה המדינה לאיחוד מדינות מבוזר יותר בשם סרביה ומונטנגרו.

סרביה

חברה לשעבר נוספת בחבר הלאומים, הכירה במונטנגרו ב-15 ביוני. האיחוד האירופי וארה"ב הכירו במונטנגרו ב-12 ביוני, וכך גם כמה מדינות חברות באיחוד האירופי ומדינות אחרות באירופה (כולל בולגריה). עם 1.6 מיליון תיירים, מונטנגרו היא המדינה ה-36 המתויירת ביותר באירופה (מתוך 47 מדינות).

ממערך מצוות משלה ועד לנסיך שקר, מונטנגרו מתרחש הרבה מאחורי החופים הציוריים הללו. אבל מכיוון שזו הייתה מדינה עצמאית רק מאז 2006, אנחנו בטוחים שאתה לא יודע הרבה על מונטנגרו.

בשל מיקומה בדרום אירופה

ממש קל להגיע למונטנגרו. אוקיי, עכשיו כשאתה יודע איפה זה, אתה יכול לחקור את מקומות החופשה הטובים ביותר כאן קצת יותר לעומק. אם תרצו לראות את הארץ היטב, תוכלו לתכנן סיור בארץ על ידי לינה במרכזים שונים. מונטנגרו היא מדינה קומפקטית ותוכלו לבקר כמעט בכל מה שתרצו בטיולי היום שלכם.

מונטנגרו

היא יעד פנטסטי לכל פעילויות ההרים, חלק גדול מהפנים מורכב מהרים לא מיושבים ויערות פראיים, עם נוף מרהיב וכמה מהדובים, הזאבים ולפעמים גם הלינקסים האחרונים באירופה. שום טיול למונטנגרו לא יהיה שלם בלי טיול להרים המחוספסים. ההרים הגבוהים של מונטנגרו תופסים כמה מהמקומות הקשוחים ביותר באירופה. רכסי ההרים המפורסמים ביותר של מונטנגרו, המורכבים מאחד המקומות הקשוחים ביותר באירופה, כוללים את רכס דורמיטור, הר אורג'ן והר לובצ'ן.

מונטנגרו

היא מדינה אירופאית השוכנת על חופי הים האדריאטי באזור הדרום מערבי של המדינה. מונטנגרו היא מדינה קטנה בדרום מזרח אירופה, לא רחוק מקרואטיה ומול איטליה. מונטנגרו ממוקמת בין 41 מעלות 51 קו רוחב צפון ו-43 מעלות 30 מעלות צפון ו-18 מעלות 26 קו אורך מזרח ו-20 מעלות 21 קו אורך מזרח. שטחו כ-14,000 מ"ר.

האורך הכולל

הוא 144 קילומטרים, מתוכם 110 קילומטרים במונטנגרו ו-34 הקילומטרים האחרונים בבוסניה והרצגובינה; הוא גם מהווה את הגבול בין שתי המדינות בכמה נקודות. היא גובלת בים האדריאטי בדרום מערב, קרואטיה במערב, בוסניה והרצגובינה בצפון מערב, סרביה בצפון מזרח, קוסובו במזרח ואלבניה בדרום מזרח. בירתה והעיר הגדולה ביותר שלה היא פודגוריצה, וצ'טיניה מכונה Priestonica, כלומר בירת המלוכה לשעבר.

מונטנגרו קיבלה את שמה מיער ההר האפל המכסה את האזור

מונטנגרו, בתרגום ל"מונטנגרו" פירושה מדינה קטנה בחצי האי הבלקני. שתי המדינות הללו נקראו סרביה ומונטנגרו עד שהאחרונה הפכה לעצמאית בשנת 2006. מונטנגרו גובלת בקרואטיה, בוסניה והרצגובינה, סרביה, קוסובו ואלבניה, ובכמה חופי הים האדריאטי בים התיכון. מונטנגרו ממוקמת בחצי האי הבלקני בחוף האדריאטי של הים התיכון.

מפת מונטנגרו גם מראה שהיא גובלת בקרואטיה במערב

בבוסניה והרצגובינה בצפון מערב, בסרביה בצפון מזרח, בקוסובו במזרח ובאלבניה בדרום מזרח. הוא ממוקם על חוף הים האדריאטי ומהווה חלק מחצי האי הבלקני. היא גובלת בסרביה בצפון מזרח, בבוסניה והרצגובינה בצפון ובמערב, בקוסובו במזרח, באלבניה בדרום מזרח ובים האדריאטי וקרואטיה. דְרוֹם מַעֲרָב. שכנותיה הן קרואטיה, בוסניה והרצגובינה, סרביה, קוסובו, אלבניה והים האדריאטי.

מונטנגרו

היא רפובליקה פרלמנטרית, הנשיא נבחר ישירות על ידי העם, והוא ראש המדינה. מונטנגרו, המכונה רשמית הרפובליקה של מונטנגרו, ממוקמת על החוף האדריאטי בדרום מזרח אירופה. מונטנגרו היא מדינה קטנה עם אוכלוסייה של פחות ממיליון (644,578 נפשות (נכון ליולי 2016)).
למידע מורחב בנושא של מונטנגרו איפה זה? ניתן לבקר באתר xn--6dbfbk2anb9d.co.il