תפריט סגור

עיצוב דירות קטנות – לעשות את זה בצורה נכונה

עיצוב דירות קטנות

החוכמה היא להתנהל שיש קצת וצריך להסתפק במועט, זאת לא חוכמה להצליח כשיש הרבה. כשיש הרבה כסף, הרבה שטח, אז זה קל, אפשר לבחור מה לעשות, מה לא לעשות, יש יותר אפשרויות, יותר קל לדעת על מה לוותר על מה לא לוותר.

כל זה בא לידי ביטוי בתחום של עיצוב דירות קטנות. על פניו, יהיו שיטענו שאין הבדל בין דירה קטנה לדירה גדולה, הרי כל מה שאנחנו עושים בדירה גדולה אנחנו יכולים לעשות בדירה קטנה רק בצורה יותר מצומצמת. אך זה לא מדויק, כי השטח של הדירה קטן, אך השטח של הרהיטים, נניח, לא קטן יותר. מיטה זוגית נשארת מיטה זוגית ושולחנות אוכל נשארים שולחנות אוכל, כלומר אנחנו לא יכולים לצמצם הכל.

לכן יש חשיבות גדולה להיעזר במעצבת פנים שמתמחה בתחום של עיצוב דירות קטנות. אנחנו לא יכולים לעבוד עם מעצב שמעולם לא עיצב דירה קטנה, אלא עבד רק עם דירות גדולות, דירות שאפשר לעשות בהן הכל ולשחק עם השטח כמה ואיך שרוצים. רק מעצב פנים שמתמחה בעיצוב דירות קטנות ידע לעבוד עם מה שיש, ידע לקחת את מה שעומד לנגד עיניו ולהשתמש בו בצורה נכונה.

לפני שנציג כמה נקודות שיכולות לעזור בהיבט זה, חשוב לומר, כמו שיש דירות גדולות שונות אלה מאלה, הרי שאנחנו יכולים למצוא דירות קטנות אשר נבדלות אחת מהשנייה, בין אם זה בשטח ובין אם זה בתכנון. יש הבדל בין דירה קטנה עם שני חדרים לדירה קטנה עם שלושה חדרים, נניח. לכן גם ההתבוננות של מעצב פנים על מה שעומד לרשותו, צריכה להיות גמישה ומותאמת לשטח הדירה ולא מקובעת לצורה מסוימת של עיצוב.

כיצד מעצבים דירה קטנה

ראשית, צריך להסתכל על השטח של הדירה ברוטו, וכן על השטח נטו, כלומר עם מה אפשר לעבוד הרי ברור שלא בכל השטח ניתן להשתמש בצורה חופשית.

שנית, יש להתייחס לשאלה כמה אנשים אמורים לגור בדירה, באיזה גילאים הם ומה הצרכים שלהם. יש הבדל בין דירה קטנה שמשתמשת בה משפחה עם ילד אחד לבין דירה קטנה שיש בה מספר ילדים מתבגרים או בגילאים אחרים.

שלישית, צריך להתייחס למשתנים מסוימים של הדירה וכיצד אפשר להשתמש בהם לטובתנו. למשל, כמה חדרים יש, כמה חלונות ופתחי אוורור, כמה חדרי שירותים, איך הדירה מחולקת ועוד.

לאחר מכן, צריך לחשוב כיצד אפשר לקחת את הדירה ולהשתמש בה באופן מינימליסטי, כך שמצד אחד, יהיה ניתן להכניס בה את כל הריהוט שאנחנו צריכים, ומצד שני, שיהיה מספיק שטח, שהדירה מספיק מרווחת ומוארת.

מן הסתם, כל התכנון צריך להיות תחילה על הנייר ובתוכנות הדמיה ולאחר מכן בשטח עצמו, עם אפשרויות לשינויים תוך כדי עבודה.

למידע נוסף על עיצוב דירות קטנות באתר של אסתי איפרגן אדריכלות ועיצוב פנים בכתובת estifergan.co.il