תפריט סגור

קבלן בניה קלה

מאמר זה יתאר שני סוגים נפוצים של מבנים קלים, לוחות חיזוק מעץ מרוכב ומתכת, וידון בשימושים שלהם, סכנות פוטנציאליות והגנה מפני אש. מבנים קלים מובנים בדרך כלל כמבני עץ או חומרי בניין מפלדה שבהם מערכות התמיכה של הגג ו/או הרצפה עשויות מחומרים טרומיים קלים. התקנת מערכת כיבוי אש מתזים, ללא יוצא מן הכלל, היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על החיים והרכוש של כל המבנים, בין אם הם נבנו עם מבנים קלים או חומרי בניין מסורתיים. בנייה קלה משתמשת במונח עץ מהונדס, המשמש בדרך כלל לתיאור איבר מבני עץ המיוצר באמצעות סיבים וחומרים מלוכדים ובדרך כלל מורכב לקורה או לקורה מרוכבת.

בטון סודה קל

הידוע גם בשם בטון סודה, הוא פתרון קל משקל אידיאלי כדי לענות על צורכי העיצוב שלך ויש לו יתרון חזק במחיר/ביצועים בעת בניית אגרגטים קלים. אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני מהנדסים בעת שימוש בחומרים אלו הוא עמידות באש. על מנת לעשות יותר עם פחות, חומרי בנייה קלים עשויים להיות העתיד של בניית מבנים ראויים למגורים. למרות שהמבנה הקל מתאים מאוד לייצור המוני מורכב, עסקים ובעלי בתים צריכים להיות מודעים לכך שהוא יישרף במהירות ויסכן את היציבות המבנית של המבנה.

בתגובה למאמר זה

ה-American Society of Concrete Contractors Technology Committee שלחה מכתב לכל חברי ASCC ולכל חברי ACI 302, Concrete Floor Construction (ראה קישור למאמר קשור למכתב), וגנה את מה שהם האמינו שהיו ניסיונותינו להאשים את הקבלן בכל ריבוד של רצפות קלות. חברות בנייה קלות באיכות יוצאת דופן אלו בנויות עם חומרים עמידים כגון מסגרות פלדה מגולוונת ומתכות חזקות אחרות כדי להחזיק מעמד לאורך זמן ולהיות עמידות גבוהה בפני כל סוג של השפעות חיצוניות.

בעוד שגלאי עשן ממלאים תפקיד חיוני בהתרעת התושבים על סכנות שריפה, ספרינקלרים מונעים את התפשטות האש, מה שיכול לקרות אפילו מהר יותר בבניין שמשתמש בבנייה קלה.

בדיקות חוזרות של שתי הקבוצות בתנאים מבוקרים קפדניים מצאו שהמבנה הקל נשרף מהר יותר ואובדן השלמות המבני מהיר יותר; במקרים מסוימים

המהירות הרבה יותר מהירה מבניית עץ בתפזורת. לכבאים ולאנשים המתגוררים בבתים שנבנו מחומרים קלים יש השפעה ברורה. למעשה, דו"ח NFPA משנת 1992 היה צעד חשוב בהערכת השפעת האש על מבנים קלים ועזר להצביע על שיפורים, כגון שימוש בשקעים טובים יותר במערכת המסבך. לפני מספר שנים, בזמן שלימדתי קורס בניית מבנים, גיליתי שהרבה כבאים שנכחו במקום לא היו מודעים לסכנות הכרוכות בבנייה קלה (LWC) כשפרצה שריפה. הדוח הטכני של פרויקט מחקר הגנת מבנה קל הנדסי לאומי; חיפוש הספרות והניתוח הטכני בחסות קרן המחקר להגנת האש העלו את המחקר הקשור לניתוח בטיחות אש של מבני עץ בלסה שפורסם ב-20 השנים האחרונות.

המוניטין שלנו כאחד מקבלני הבטון הקל המובילים במערב ארה"ב אומר לנו רבות

וזו הסיבה שאנו שואפים להשתמש בניסיון ובציוד שלנו כדי לספק ללקוחותינו פרויקטים שהושלמו יוצאי דופן. חברות הבניה הקלה הללו בטוחות מאוד וידידותיות לסביבה, הן מצוידות בכושר הרמה וכושר הרמה גבוהים יותר. המחקר שלהם הראה כי חומרים אלו טובים לבניית קירות וגגות, ובכך חוסכים באנרגיה ומפחיתים פסולת מתעשיית הפירות. מדיקט דק ולוחות מרוכבים על בסיס עץ ועד לחומרים מהדור הבא העשויים מפסולת תעשייתית, הנה איך לנצל את הטכניקות החדשות והמוכרות של בנייה קלה תוך פתרון בעיות.

נדהמתי מכך שהשוטרים הללו, שהיו אחראים על קבלת החלטות כיבוי אש מוכשרות הקשורות לבטיחות הכבאים שלהם, לא הבינו את כללי המשחק הקשורים לבניית מבנים קלים.

בדים משמשים בבנייה כדי להחזיק שתי חתיכות עץ יחד. חומרים שפותחו בדרך זו מחזיקים בהבטחה לבידוד תרמי בבניית מבנים. חדיר או אטום – בהתאם למרכיבי התערובת, ניתן לתכנן בטון קל על מנת למנוע כניסת מים או לאפשר ניקוז מים.

לדוגמה, אלומיניום הוא לא רק חומר מבני קל משקל מצוין, הוא גם זול יותר מפלדה לאורך חיי הבניין בשל דרישות תחזוקה ניתנות לניהול.

חוקי הבנייה החדשים יכולים לשמש שיעור מאלף כיצד לבנות מבנים קלים ורב קומות בעתיד וברחבי הארץ

לפי התוצאות, מבנה סריג פתוח העשוי מעץ בהיר קורס תוך חמש דקות בלבד. בהתחשב בהתפתחות המהירה ובביקוש הגובר, ניתן לומר מסיבה כלשהי ש-SIPOREX היא הבחירה האידיאלית לבנייה. גם במבני מסגרת עץ מודרניים, נעשה שימוש נרחב בקורות I מעץ.

לעיצוב המינימליסטי באמצעות לוחות דיקט דקים יש מספר חסרונות בנוסף לסכנת השריפה

ישנן דרכים רבות ושונות להפוך חומרים קלים, וחלקן מסוכנות יותר מאחרות. SIPOREX הוא חומר בנייה טבעי ולא רעיל, הוא חוסך באנרגיה וידידותי לסביבה. ללא חומרי בניין חדשניים כאלה, צמיחתה ותעשייתה של אמריקה ייפגעו קשות.

Light-weight Building Systems Inc. מנהלת פרויקטים ברחבי קנדה מהמטה שלה בקלגרי, אלברטה. סנטר קורט כולל שטחי גידול המכילים רבים מהצמחים השמנים שבהם משתמשת יאנג ליווינג במוצריה.

למרות זאת

אומר סולומון, יש צורך לחשוב מחדש על נושא בטיחות האש בתחום זה. דרך נוספת להימנע מהגעה לדף זה בעתיד היא להשתמש ב-Privacy Pass. לאחר מילוי ה-CAPTCHA למטה, תוכל מיד לגשת לאתר. אזור זה, יחד עם גני ההדגמה, מהווה חלק ממסלול תיירות ציבורי.
עבור מידע בתחום של קבלן בניה קלה מומלץ להעיף מבט ב- rhsprojects.co.il