תפריט סגור

תואר או תעודת הנדסאי? יתרונות וחסרונות

העולם שלנו הופך לטכנולוגי יותר ויותר, ונראה שאין מגמת האטה, אלא להפך, הביקוש למקצועות הטכנולוגיים רק עולה וגובר בעקבות תעשיית ההייטק בישראל ובעולם. בעקבות ההתפתחות נוצר מצב של חוסר עצום בשוק לעובדים עם מכלל סוגים אשר יפעלו בכל חלקי העשייה, מתכנון ופיתוח ועד תחזוק ושדרוג

מתוך כלל מסלולי הלימוד השונים המאפשרים ללמוד הנדסה בכלל תחומים, ניתן לחלקם בתואר בהנדסה או ללימודי הנדסאי. לרב לימודי הנדסאי יוצעו בצורה יותר ממוקדת כמו הנדסאי תוכנה או הנדסאי מכשור רפואי. לימודים אלה מאפשרים מגוון רחב יותר של אפשרויות אך גם יתרונות נוספים שלרב לא מועלים.

ללמוד בכל מקום בכל צורה

כמות ומגוון המסלולים הקיימים, אשר מוצעים על ידי המוסדות השונים בכל הארץ מאפשרים לימודים המתאימים לסביבת הסטודנט, ומאפשרת בנוסף ללמוד במסגרות גמישות בהרבה מתואר ההנדסה. לימודי הנדסאי יותר נגישים לגרים בפריפריה ולאלו הלומדים ועובדים במקביל.

פרקטיות

היום העולם הולך לכיוון של ידע פרקטי על פני תאוריה, פעם תואר היה נחשב כמעין תעודה המראה על שוויו של האדם, אך רובה עסקה בתאוריה, שאמנם היא חשובה למשימות מסוימות, אך בעבודה עצמה כמעט ואף פעם לא מגיעה לידי ביטוי. לימודי הנדסאי הם מצומצמים ועורכים רק כשנתיים אך הם מתמקדים באלמנטים המעשיים וכלים מקצועיים. אנשים אלה יוצאים מוכנים יותר לשוק העבודה כדי לבצע את התפקיד שלהם בפועל.

תנאי הקבלה

הקבלה ללימודי הנדסאי היא קלה הרבה יותר, לא רק שדרישות הסף מקלות יותר, ישנם מסלולים שונים המאפשרים קבלה ללא פסיכומטרי, באמצעות מכינה קדם אקדמית-דבר המאפשר לימודים ללא תעודת בגרות. בנוסף לכך ישנן הקלות למועמדים מבוגרים (מגיל 35 ומעלה). דבר זה נובע מתוך הצורך האדיר בשוק למקצועות אלו ולהיצע המסלולים של המוסדות השונים, אשר מנסים למשוך את הסטודנטים העתידיים אליהם.

יכולת להשתלב בשוק התעסוקה

כפי שכבר הזכרנו, העולם שלנו צועד בצעדי ענק אל עבר עתיד טכנולוגי יותר, והתעשייה השכילה להתכונן אל עתיד זה. הצורך בבעלי מקצוע מעשיים במגוון משרות בתחום התעשייה וההייטק רק גדל ולכן הקליטה לשוק העבודה היא מהירה יחסית. מוסדות רבים אף מגדילים לעשות, ועוזרים סטודנטים למצוא עבודות או התמחויות בארגוני הייטק ומקומות אחרים בתעשייה. דבר המאפשר לעבות את קורות החיים ולהעלות את אחוזי ההצלחה במציאת עבודה לאחר הלימודים.

משאיר את האופציות פתוחות

בחירה בלימודי הנדסאי אינה סותמת את הגולל לגבי לימודי תואר ראשון להנדסה, נהפוכו, במידה וירצו ללמוד לימודי הנדסה, הם יוכלו לסיים את התואר בזמן קצר יותר. מה שמאפשר לחבר בין הלימודים הפרקטיים והתאורתיים ואף לאפשר לאנשים שלא היו יכולים ללמוד הנדסה בדרך אחרת, לרכוש את הידע האקדמי והתאורטי.

לסיכום

לימודי הנדסאי הם אינם פשרה, אלא אופציה ריאלית לחלוטין ולפעמים גם עדיפה עבור אנשים רבים. יש לזכור שלכל אדם יש את המסלול המושלם עבורו, ובהינתן ההיצע העצום שמוסדות הלימוד נותנים, ישנו סיכוי שהוא כבר קיים שם עבורך, עלייך רק להתחיל לחפש.