תפריט סגור

איך לבחור חברת איתור נזילות טובה

נזילות של חברה מעידה על כך שהיא מסוגלת לשלם חובות והתחייבויות שוטפות מבלי ללוות או ללוות. כמו שאומרים בעולם הפיננסי, מזומנים הם המלך, ולכן מושם דגש רב על יכולתה של חברה לייצר תזרים מזומנים. במילים פשוטות, נזילות היא, מבחינה חשבונאית, מדד למידת יכולת החברה שלך להסדיר את ההתחייבויות השוטפות שלה במזומן ובנכסים אחרים קצרי טווח שבבעלותה. פירושו של נזילות גבוהה היא שהחברה יכולה לשרת את חובותיה לטווח הקצר, בעוד שנזילות נמוכה מרמזת על כך שהחברה נמצאת על סף פשיטת רגל.

המדד הנפוץ ביותר בהערכת נזילות התאגיד

הוא היחס הנוכחי ותנודותיו, כגון יחס בדיקת חומצה מהירה. בספרי הלימוד לחשבונאות וביקורת, אינדיקטורים אלה ממשיכים להיות במוקד ניתוח הנזילות. עם זאת, הם אינם רואים את מדד FASB של קרבה למזומנים ואת העובדה ש"זרם "מעיד על כך שהנכסים הומרו למזומנים ונצרכו במהלך המחזור העסקי הרגיל בזמן שההתחייבויות חוסלו באמצעות יצירת נכסים שוטפים ואחרים לטווח קצר. התחייבויות.

על מנת להעריך את מצב הנזילות של החברה

מנהלי הכספים מחשבים מכסה מהמידע במאזן. יחס הנזילות מכונה יחס ההון החוזר ומהווה למעשה מדד לנזילות. השיעור הנוכחי נבחן על ידי הבנקים בעת הערכת בקשות להלוואות. יחס הנזילות הוא אינדיקטור רב ערך כדי לראות אם נכסי החברה שלך מסוגלים לכסות את התחייבויותיה בעת פירעונן. בואו נחשב את יחס הנזילות של חברה פיקטיבית שנמלטת מהקלובס על ידי מכירת מכונה מתסכלת שחוטפת דברים מבעלי חיים.

חברה עם סיכון נזילות גבוה מסתכנת בכך שלא תוכל לשרת את החשבונות וההתחייבויות לטווח הקצר שלה

יחס נזילות נמוך הוא הזדמנות מצוינת לחברה להיתקל בקשיים כלכליים. ערך גבוה הנובע מיחסי נזילות הוא סימן לכך שהחברה מתמקדת בנזילות אשר פוגעת בשימוש אפקטיבי בהון לצורך הרחבת החברה.

חברות מפתחות סיכוני נזילות אם אינן מנהלות תזרים מזומנים

אינן מוכרות מספיק מלאי או סומכות על אשראי להרחבת עסקיהן. התוצאה הסופית של עודף סיכון נזילות היא חדלות פירעון המתרחשת כאשר חברה אינה מסוגלת לשלם את חובה, לארגן מחדש, למכור נכסים, להגיש בקשה לפשיטת רגל או לזנוח את עסקיה.
עבור עוד מידע על חברת איתור נזילות טובה כדאי לבקר ב- mghs.co.il

סיכוני נזילות טבועים בבנקאות עקב בגרות והמרה של נכסים והתחייבויות אך אינם מטופלים במסגרת הרגולציה של באזל III

כפי שהם נמדדים על ידי יחס כיסוי הנזילות (יחס מימון יציבות נטו) והערכת נזילות מקיפה. (CLAR) בארה"ב כחלק ממבחן הלחץ Dodd-Frank Act (DFAST) .2 יתר על כן, ועדת באזל פרסמה לאחרונה מאמר שבדק את הצורך בשיפור המסגרת לבדיקות לחץ נזילות למוסדות, המהווה אתגר גדול.

מסגרת לבדיקת לחץ בכל הארגון הינה מכרעת לחיזוי ביצוע אסטרטגיה בנקאית

אסטרטגיות למדידת ביצועים פיננסיים עבור ארגונים ללא כוונת רווח משמשות להערכת הפעילות, התוכניות, השירותים והיציבות הפיננסית. בעת ניתוח מדדים פיננסיים, הנתונים נלקחים מהדוחות הכספיים של הארגון שלך כדי לחשב מדדים המתאימים לארגון ללא כוונת רווח שלך ולהשוות אותם ליעדי ביצוע וניהול קודמים של ארגונים אחרים. היחס שעליך להשתמש בו הוא היחס הרגיל בדוח רווח והפסד, ביחס הנוכחי וביחס המהיר של ההחזר על ההשקעה. מסמך זה מכיל מידע על מדדים אלה במאזן, וכן מספר מדדים נוספים בהם תוכלו להשתמש כדי להבין טוב יותר את המצב הכלכלי של העסק שלכם.

כדי לחשב את יחס הגודל המשולב מהמאזן שלך, חשב כל קטגוריית נכסים כאחוז מסך הנכסים וההתחייבויות ולקחת בחשבון את אחוזי הנכסים הכוללים וההון העצמי. יחס זה מתרגם נתונים מהמאזן, כמו העובדה שיש 12,000 במזומן, למידע ש- 66% מסך המאזן של Doobie הם במזומן. מידע נוסף פותח על ידי הוספת אחוזים רלוונטיים, כגון מימוש של 117%, 66% ו -51% מסך נכסי החברה במזומן או בניירות ערך סחירים. היחס הנוכחי, המכונה גם יחס הון חוזר, מודד את יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה לטווח הקצר שתגיע בשנה הבאה. יחס של 2 או 3 מצביע על כך שלארגון יש מספיק מזומנים לתשלום התחייבויותיו הנוכחיות. ירידה ביחס נובעת מירידה בחובות לטווח הקצר, ירידה בנכסים לטווח הקצר או שילוב של שניהם.
בכדי לקרוא עוד פרטים נוספים בנושא של איתור נזילות במצלמה ניתן לבדוק ב- mghs.co.il

אם היחס הנוכחי נמוך מ -20% (500,000

250,000 $), כל פעולה עשויה להשפיע לרעה על מצב הנזילות של החברה ולהשאיר את החברה בסכום של 500,000 $ פחות במזומן כדי לענות על צרכים בלתי צפויים. מצבים כאלה יכולים להיות בוגדניים, מכיוון שיש צורך בתזרים מזומנים חיובי באופן כללי כדי שהעסק יישאר בר קיימא. יחס המזומנים (יחס מזומנים) הוא מדד של נזילות המעיד על יכולתה של חברה לשלם התחייבויות חוב לזמן קצר עם הנכסים הנזילים שלה. הון חוזר נטו הון חוזר נקי (NWC) הוא ההפרש בין הנכסים השוטפים (נזילות נטו) לבין ההתחייבויות השוטפות (חוב נטו) של החברה במאזן.

יחס זה בוחן עד כמה חברה מנהלת ומשתמשת בנכסיה

כדי לייצר הכנסות ותזרים מזומנים. המאזן מכיל את כל המידע הדרוש לך כדי לחשב את יחס הנזילות שלך, מה שעוזר להפוך את המידע ליותר לעיכול, קל יותר למעקב וקל יותר להשוואה עם חברות דומות. בעזרת הדוגמה לעיל, חישבנו שלושה יחסי נזילות כדי לראות אם אינדיקטורים פיננסיים מרכזיים עוזרים לחברה.