תפריט סגור

העיר קופנהגן בדנמרק

בשנת 2008, מגזין מונוקל כינה את קופנהגן לעיר החיה ביותר ברשימת 25 הערים המתגוררות בהן, והעיר זכתה בפרס עיר העיצוב. תיאוריה זו הייתה קריטית להתפתחות קופנהגן כעיר אנשים, שיטה שהוצעה לראשונה על ידי האדריכל והפרופסור המפורסם יאן גהל.

בשנת 2008 נכללה קופנהגן ברשימת 20 הערים החיות ביותר וקיבלה פרס מיוחד מעיר דיזיין על כך שהיא מסווגת כבירת תרבות עולמית

קופנהגן היא המרכז התרבותי, הכלכלי והמדיני של דנמרק, ועם הבורסה של קופנהגן, אחד המרכזים הפיננסיים החשובים ביותר בצפון אירופה.

קופנהגן

היא העיר המאוכלסת ביותר בדנמרק ואחת הערים העמוסות ביותר באזור הסקנדינבי. קופנהגן היא עיר ייחודית המתאפיינת בתרבות הגלגלים התעלות שלה, בכלכלה חזקה ובמקומיים מאושרים. העיר ידועה כמאושרת בעולם בזכות ימי העבודה הקצרים שלה, שכר לימוד חינם במכללה, יותר ימי חופשה ורמת האינטראקציה האישית.

קופנהגן

כנראה הבירה הנינוחה ביותר בסקנדינביה, יש בה כיוון אירופאי מאוד, חיי רחוב ידידותיים ותרבות בית קפה ייחודית שגורמת לך לחזור שוב ושוב. עיתון דני דירג את קופנהגן כאחת הערים הטובות בעולם למרות יוקר המחיה. קופנהגן היא העיר המאושרת ביותר בעולם ובה בית המטבח הדני הנהדר, מערכת תחבורה נהדרת, כנסיות ומוזיאונים יפים וקהילות היפיות שמושכות מבקרים זרים מכל רחבי העולם.

קופנהגן

היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של דנמרק, והיא ממוקמת באי זילנד אמגר המופרד ממאלמו שבדיה על ידי מיצר החזרה. היא גם העיר הגדולה ביותר בסקנדינביה, מקום מושב הפרלמנט הלאומי, Folketinget, ומעון המלכותי של בית המשפט העליון ובית המשפט העליון. קופנהגן נחשבת לאחת הערים הידידותיות ביותר לאופניים בעולם ומהווה את מרכז תרבות הרכיבה.

קופנהגן, עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בדנמרק נוסדה במאה העשירית ככפר דייגים הוויקינגי האבן כדי לשמש כעיירת נמל. במאה ה -15 הפכה לבירת דנמרק והייתה מקום מגוריה של משפחת המלוכה.

עם השלמת גשר ארסונד, קופנהגן שולבה עם המחוז השוודי סקאניה והעיר השנייה בגודלה במאלמו שיצרה את "אזור אורסונד". עם בניית הגשר נוצרה קופנהגן באזור אורוסונד שבמחוז סקאניה השבדי ומאוחר יותר בסקניה עצמה, יחד עם מאלמו.

קופנהגן נמצאת בחוף המזרחי של האי זילנד

חלק קטן מהעיר נמצא באמאגר, המפריד בין מאלמו לשוודיה דרך מיצר החזרה. האזור העירוני הגדול ביותר עם אוכלוסייה של 1.3 מיליון תושבים ב -1 בינואר 2016 והבירה והעיר המאוכלסת ביותר בדנמרק, דנמרק, אזור קופנהגן רבתי, הכולל את החלק הקרוב ביותר של האזור לאי זילנד, מכיל למעלה מ -2 מיליון תושבים. קופנהגן היא גם העיר הגדולה ביותר באזור המנהל של הובדשטדן, כאשר הילרוד היא בירת אזור זה.

קופנהגן

העיר הגדולה ביותר בסקנדינביה ציר זמן: קופנהגן: היסטוריה, מורשת תרבותית, קופנהגן: אזרחים מפורסמים, מקומות, אנשים והיסטוריה קופנהגן מציעה את אזור הנמל והמים הנקי ביותר בעולם. קופנהגן (סילנד) היא בירת דנמרק והעיר השנייה בגודלה בסקנדינביה.

קופנהגן היא עיר מודרנית ומקסימה שתיזכר בשל ההיסטוריה שלה. זוהי אחת הערים החיות ביותר עם תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים ומדיניות סביבתית. קופנהגן היא עיר ידידותית לאנשים, שבה החושים משוטטים ומשהו מעניין ממש מעבר לפינה.

בנוסף, קופנהגן מסווגת על ידי GAWC כעיר תרבות עולמית. Kobenhavn) ממוקם באי זילנד Sjaelland (Amager) בקצה הדרומי של Öresund.

משנת 1445 ועד היום

העיר הייתה בירת דנמרק ומעון משפחת המלוכה. הספרייה הדנית המלכותית הייתה הספרייה הראשונה בקופנהגן שהוקמה על ידי המלך פרידריך השלישי (1609-1670) מדנמרק ונורווגיה, ששלט בדנמרק ובנורבגיה בין השנים 1648 עד 1670. בין השנים 1648-1673 הוקמה הספרייה בבניין מתאים ב טירת כריסטיאנסבורג על ידי הפרלמנט הדני. הגן הבוטני הראשון של אוניברסיטת קופנהגן נוסד בשנת 1600 בחלק המרכזי של העיר העתיקה, השני בשנת 1752 ליד בית החולים פרדריק ביוזמתו של המלך פרדריק החמישי (1723-1766), ששלט במדינה בשנים 1746-1766.

ההתפתחות החזקה של קופנהגן במאה ה -19 יצרה את הצורך בתכנון עירוני. העיר נאלצה להמתין עד אחרי מלחמת העולם השנייה לביצוע התכנון של העיר.

האסטרטגיה נוסחה בשנת 2015 להפוך את קופנהגן לבירת הסביבה המובילה בעולם

הוא משמש מודל לערים המשרתות את העיר מבחינת בריאותן האישית והסביבתית. יחד עם רשת אי.די.בי סיטי, מרחבים ציבוריים כלולים וראשי הערים והפקידים הטכניים משש עשרה ערים באמריקה הלטינית והקאריביים אירגנו מפגש חילופי ידע של ראשי ערים ופקידים טכניים מקופנהגן, תוך התחשבות בשיעורים שהופקו מקופנהגן. האירוע התקיים בערים קופנהגן (דנמרק) ומאלמו (שבדיה) בין התאריכים 27-29 במאי 2019 ופותח במשותף על ידי קרן הפיתוח הנורדי, קונפדרציית התעשייה והעיר הדנית קופנהגן והעיר מאלמו.