תפריט סגור

מהו מופע צחוקים בעמידה ?

מהו מופע צחוקים בעמידה ?

במופע סטנד אפ הקומיקאי עומד מול הקהל ומבצע מונולוג או דיאלוג עם הקהל. במהלך מופע הסטנד אפ, הקומיקאי מציג זוויות שונות ומצחיקות על סיטואציות שונות משגרת החיים המוכרת לנו.

מופיע הסטנד אפ, בדר"כ מתקיימים באולמות גדולים, במה ריקה מאביזרים אלא אם כן, יש דרישה של הסטנדאפיסט וזה יהיה אבזור מינימלי, כגון – שרפרף או כיסא. לעומת סרטים וסדרות, במופע סטנד אפ אין תסריט כתוב, מוכן מראש; הקומיקאי כן מגיע עם חומרים מוכנים, אבל רוב מופע הסטנד אפ הוא אילתור, לפעמים גם עם שיתוף של הקהל.

מופע הסטנד אפ, אז והיום

הסטנד אפ התחיל בארה"ב, בסוף המאה ה – 19 והגיע לישראל באמצע המאה ה – 20. בהתחלה, היו מועדונים בהם התקיימו מופעי סטנד אפ, ובו היו התגלו לא מעט כישרונות, שהגיעו עם חומרים כתובים, והם גם שימוש כמופע חימום ולא כמופע מרכזי. קומיקאי היה בעצם מישהו בתחילת דרכו בעסקי הבידור. נושאי השיחה העיקריים היו גזע, דת, הומור כחול.

לימים, הנושאים במופעי הסטנד אפ השתנו ונוספו גם נושאים כמו פוליטיקה, הומור שחור, תרבותיים ועוד. משך מופע הסטנד אפ הוא כשעה וחצי- שעתיים ויש קומיקאים שמביאים קומיקאי מתחיל, כמופע חימום.

מופע סטנד אפ מחולק למערכונים, בהם מסופרות בדיחות במגוון תחומים, ולכל בדיחה עם פאנץ' ליין [ "שורת מחץ"], שהיא בעצם הפואנטה של הבדיחה ומביאה את הקהל לצחוק.

היום, ניתן לראות מופע הסטנד אפ גם באירועי חברה. מקובל לעשות היום ערבי גיבוש בחברות, לשם העלאת המורל של העובדים; חלק מהערבים מתקיימים במקומות העבודה, כי יש שם אולמות מתאימים, או במקום חיצוני מתאים לאירוע. מופע סטנד אפ הוא פעילות שמתאימה לכל שכבות הגילאים, ובכך נסגרת פינה די מרכזית של הערב.

היתרונות של מופע הסטנד אפ

כניסה למופע סטנד אפ כרוכה בקניית כרטיס. ישנם מופעים שהכרטיס אליהם הוא בעלות יקרה יחסית, זה תלוי בקומיקאי ובמידת הפופולריות שלו.

אבל דבר זה לא צריך למנוע מכם לרכוש כרטיס למופע סטנד אפ. היתרונות עולות על החיסרון – במופע הסטנד אפ אתה מתנתק מהעולם האמיתי למשך שעתיים לערך, צוחק על פעולות יומיות ועל החיים בכלל, והוא זמן בילוי עם בן/ בת הזוג, חברה טובה או כל אדם אחר.

רבים האנשים שרואים בערב סטנד אפ כבילוי לכל דבר ומתכננים ערב שלם סביבו. אחרי המופע, תמיד אפשר ללכת לשתות משהו, במיוחד אם זה בסוף השבוע, ולא להיות בלחץ של זמן. כמובן, שמופע הסטנד אפ לא נגמר כשהקומיקאי יורד מהבמה ואתם עוזבים את המקום, אלא אתם ממשיכים לדבר ולצחוק על המופע, הכיף ובדיחות שהיו במהלך כל הערב.

איך תדע שאתה קומיקאי טוב ?

קומיקאי טוב משאיר חותם במופעי הסטנד אפ שלו. במידה ותראה היענות חוזרת ונשנית למופעים שלך, תדע שעשית את שלך! יש כאלה שתכנס להם ממש ללב, ותראה אותם בכל מופע סטנד אפ שתעשה.