תפריט סגור

פסיכומטרי עם תנאים מותאמים?

מבוא: מהי פסיכומטריה ואיך היא עובדת?

פסיכומטרי היא שיטת בדיקה פסיכולוגית המודדת את תכונות האישיות, האינטליגנציה ושאר היכולות המנטליות של האדם.

זה משמש לעתים קרובות על ידי מעסיקים כדי לסנן עובדים פוטנציאליים ולמטרות חינוכיות. מבחנים פסיכומטריים מודדים בדרך כלל אינטליגנציה, תכונות אישיות או כישרון למשימות מסוימות.

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחנים פסיכומטריים המודדים היבטים שונים של היכולת הנפשית או האישיות של האדם. אלה כוללים: מבחני IQ, מבחני התאמה, מבחני הישגים והערכות אישיות.

פסיכומטרי הוא חקר מאפיינים פסיכולוגיים. מבחן פסיכומטרי הוא הערכה של אישיות האדם, יכולותיו, תחומי העניין ומשתנים פסיכולוגיים נוספים.

המונח פסיכומטרי נטבע על ידי פרנסיס גלטון ב-1884 כדי לתאר את עבודתו בסיווג האינטליגנציה האנושית לפי גודל הגולגולת שלהם (Galton 1888). המונח יושם מאז על כל סוג של הערכה שמטרתה למדוד תכונות או יכולות נפשיות או קוגניטיביות ללמידה (Binet and Simon 1905). פסיכומטרי יכול לשמש כשם תואר להתייחס לכל סוגי המבחנים המודדים דברים כמו כישרון, אינטליגנציה, תכונות אישיות או תחומי עניין מקצועיים.

כיצד הפסיכומטרי משפיע על חיי היומיום שלנו

פסיכומטרי הוא חקר מדידות פסיכולוגיות. פסיכומטרי משמש למטרות רבות, אך לרוב הם משמשים למדידת אינטליגנציה, אישיות ויכולות.

השימוש בפסיכומטרי היה נושא שנוי במחלוקת בפסיכולוגיה. עיקר הביקורת היא שהבדיקות לא הוכחו כאמינות ותקפות לחלוטין. קיים גם חשש שהבדיקות עלולות להשפיע לרעה על הנבדקים והן אף עשויות לשמש סוג של אפליה.

פסיכומטרי הוא חקר המדידות הפסיכולוגיות והקורלציות בין המדידות הללו. פסיכומטרי משמש בתחומים רבים, כולל מבחני אישיות, מבחני אינטליגנציה, הערכה חינוכית ובחירת עובדים.

המושג פסיכומטרי קיים כבר הרבה זמן. זה הוצג לראשונה על ידי פרנסיס גלטון בשנת 1883 כדרך למדידת אינטליגנציה אנושית.

מהן כמה דוגמאות למבחנים פסיכומטריים? מבחן אינטליגנציה כגון מבחן Stanford Binet IQ או Wechsler Adult Intelligence Scale (WAIS), מבחני אישיות כגון Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) או 16PF Questionnaire, ומבחני כישורים כגון The Scholastic Aptitude Test (SAT) או Graduate בחינת שיא (GRE).

מבחן פסיכומטרי – היסטוריה קצרה ומה כדאי לדעת!

מבחנים פסיכומטריים משמשים לרוב במקום העבודה כדי להעריך את התאמתו של אדם לתפקיד ספציפי. עם זאת, הם משמשים גם בהקשרים רבים אחרים, כגון חינוך, גיוס וספורט.

השימוש הראשון במבחנים פסיכומטריים היה במלחמת העולם הראשונה כאשר הם שימשו לזיהוי מתגייסים שיהיו המתאימים ביותר לביצוע תפקיד מסוכן. בשנת 1918, הצבא הבריטי הציג מבחן אינטליגנציה שנועד למדוד את האינטליגנציה וההשכלה של המתגייס.

אינטליגנציה רגשית (EI) היא אחד ההיבטים החשובים ביותר שניתן למדוד על ידי הערכות פסיכומטריות. זה מוגדר כ'יכולת להבין ולנהל רגשות ביעילות בעצמו, באחרים ובקבוצות'.

מבחנים פסיכומטריים הם סוג של מבחן שנועד למדוד את ההיבטים השונים של האישיות והאינטליגנציה של האדם.

ניתן לאתר את ההיסטוריה של מבחנים פסיכומטריים עד סוף המאה ה-19. הם שימשו בצבא כדי להעריך את המתגייסים ולחזות את התאמתם לתפקידים צבאיים שונים.

גם השימוש במבחנים פסיכומטריים בעסקים אינו חדש. למעשה, הם קיימים כבר למעלה מ-100 שנה, אבל הם הפכו פופולריים רק לאחרונה בקרב חברות המחפשות לשפר את תהליך הגיוס שלהן על ידי הפחתת הטיה ושיפור הגיוון.

סוגי המבחנים הפסיכומטריים הנערכים (ראשי

המבחן הפסיכומטרי הוא הערכה של אישיות, אינטליגנציה ותכונות פסיכולוגיות אחרות של הפרט.

מבחן פסיכומטרי הוא סוג של הערכה סטנדרטית המודד את האישיות והיכולות הקוגניטיביות של האדם. פסיכומטרי משמש לעתים קרובות בפסיכולוגיה להערכת בריאות הנפש, כמו גם בחינוך. עם זאת, ניתן להשתמש בהם גם למטרות כגון מיון תעסוקתי או ידע עצמי.

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מבחנים פסיכומטריים:

1. מבחני כושר

2. מבחני אישיות

3. מבחני אינטליגנציה

4. מבחני עניין או העדפה

הסוג העיקרי של מבחן פסיכומטרי הוא מבחן התאמה, המשמש בעיקר להערכת הפוטנציאל של מישהו לעבודה או מסלול קריירה מסוים.

מהם השימושים הטובים ביותר למבחן פסיכומטרי? – 3 הסיבות המובילות להיבדק! (3 הסיבות המובילות להיבדק, סוג המבחן הטוב ביותר למטרות גיוס עובדים)

המבחן הפסיכומטרי הוא דרך מצוינת להבין טוב יותר את האישיות שלך, כמו גם את החוזקות והחולשות שלך. זה לא מיועד רק לאנשים שמחפשים עבודה או רוצים לשנות קריירה. ישנן סיבות רבות אחרות מדוע כדאי להיבדק.
למידע מורחב בנושא של פסיכומטרי עם תנאים מותאמים? והתאמות בפסיכומטרי נא לבדוק כאן: mtml.co.il

3 הסיבות המובילות להיבדק:

– כדי לגלות במה אתה טוב במקום העבודה

– כדי לגלות מה אתה עשוי ליהנות לעשות במקום העבודה

– כדי לקבל מושג כמה אתה יכול להרוויח

מבחן פסיכומטרי הוא הערכה פסיכולוגית המודדת את אישיותו, האינטליגנציה והכשרון של האדם.

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחנים פסיכומטריים. הסוג הנפוץ ביותר הוא מבחן IQ, המודד מנת אינטליגנציה (IQ) ויכולות קוגניטיביות אחרות כמו חשיבה וזיכרון. סוגים אחרים של מבחנים פסיכומטריים מודדים תכונות אישיות או תחומי עניין מקצועיים.

אנשים מסוימים עשויים להסס לגשת למבחן פסיכומטרי כי הם חוששים ממה שהוא עשוי להראות עליהם או מה המשמעות של התוצאות על סיכוייהם העתידיים. עם זאת, ישנם יתרונות רבים לביצוע מבחן פסיכומטרי:

1) זה יכול לעזור לך לגלות את החוזקות והחולשות שלך כדי שתוכל לעבוד עליהם

2) זה יכול לעזור לך להבין את עצמך טוב יותר

3) זה יכול לעזור לך לזהות