תפריט סגור

סקירה על תרופות סבתא לצינון

תסמיני הצטננות מופיעים בדרך כלל יום עד שלושה ימים לאחר החשיפה לנגיף ההצטננות, וכוללים נזלת, שיעול, גודש באף, כאב גרון, התעטשות, עיניים דומעות, כאב ראש קל, עייפות קלה, כאבי גוף וטמפרטורת גוף מתחת ל-102 מעלות. סימנים ותסמינים של הצטננות כוללים חום, שיעול, נזלת, גודש באף, כאב גרון, כאבי ראש ומיאלגיה.

B 4

6, 11 טיפול עם דבש כוסמת, תמצית גרניום (גרניום) (Umcka Coldcare), שטיפת אף מלוחה, אדים או שפשוף אבץ סולפט יכולים להקל על תסמיני הצטננות של ילדים. עבור מבוגרים, אנטיהיסטמינים, קורטיקוסטרואידים תוך-אף, קודאין, השקיה באף מלוחים, תכשירי אכינצאה ושאיפת אדים אינם יעילים בהקלה על תסמיני הצטננות. השקיית אף מלוחה כאמצעי מניעה לילדים עדיפה על הטיפול המקובל בתסמינים רבים של הצטננות. הוא משמש לחום פתאומי, הסמקת פנים, נזלת, כאב גרון, כאב ראש פועם, כאבי אוזניים והחמרה של שיעול לילה; טיפול זה מתאים יותר לאנשים שלעתים קרובות נרגשים ולעיתים הזויים; תסמינים אלו יכולים לגרום לתינוקות לבכות.

גודש בסינוסים וגודש בדרכי הנשימה הם תסמיני הצטננות שכיחים שמנטול יכול לעזור איתם

לפי מחקר שפורסם בינואר 2013 ב-Cochrane Database of Systematic Reviews, מספר מחקרים מראים שהוא עשוי להפחית את משך וחומרת ההצטננות. אכינצאה יעילה ביותר אם אתה נוטל אותה כאשר יש לך תסמיני הצטננות וממשיך ליטול אותה במשך 7-10 ימים. העדויות להשפעות של אכינצאה על הצטננות הן מעורבות, אבל כמה מומחים אומרים שזה עשוי להיות מועיל.

מחקרים רבים הראו שאבץ יכול לעזור לקצר את משך תסמיני הצטננות

במיוחד אם אנשים מתחילים ליטול אבץ תוך 24 שעות מתחילת תסמיני הצטננות. מחקרים הראו שתוספי אבץ יכולים לעזור לקצר את משך ההצטננות ולהפחית את התסמינים. מחקרים הראו כי לכסניות או סירופים של אבץ יכולים לקצר את משך ההצטננות ביום אחד, במיוחד כאשר נלקחים תוך 24-48 שעות מהסימנים והתסמינים הראשונים של הצטננות. התייעץ עם הרופא שלך לפני שאתה שוקל להשתמש באבץ כדי למנוע או לקצר את משך ההצטננות.

עם זאת

מחקרים מסוימים הראו כי נטילת ויטמין C לפני הופעת תסמיני הצטננות יכולה לקצר את הזמן שלוקח לתסמינים להופיע. אמנם אין הוכחות מדעיות לכך שנטילת ויטמין C יכולה למנוע הצטננות או להפחית תסמינים במהלך הצטננות, חוקרים הציעו שצריכה קבועה של ויטמין C עשויה להועיל לאנשים מסוימים בהקשר זה. במחקרים אלו נמצא כי ויטמין C מפחית את הסיכון להצטננות. ויטמין D ויטמין D-3 יכול להיות תוסף שימושי למניעה או הפחתה של הסיכויים שלך להצטנן.

גם ויטמין C וגם ויטמין D נחקרו כטיפולים מונעים בפוטנציה למצבים אלה

האם הם משפרים את יכולת המערכת החיסונית להילחם במחלות עדיין נחקר, אבל הנה מה שלמדנו עד כה. בנוסף לתרופות אלו, מזונות מסוימים יכולים גם לסייע בחיזוק המערכת החיסונית, וייתכן כי יומלצו תרופות נוספות להקלה על שיעול והפרשות לאחר האף.

זכור כי אין תמיכה מדעית לטענה שכל תרופה יכולה לרפא הצטננות

וכי אין להשתמש ברפואה אלטרנטיבית כתחליף לטיפול סטנדרטי. הנה 10 תרופות להצטננות לנסות בבית שיגרמו לך להרגיש טוב יותר לפני שאתה יודע. תרופה נפוצה להצטננות בתרבויות רבות, שתיית נוזלים חמים כגון מרק עוף, תה או מיץ תפוחים חם יכולה להרגיע ולהקל על גודש באף על ידי הגברת זרימת הריר.
למידע מורחב בתחום של תרופות סבתא לצינון וסקירה על תרופות סבתא לצינון באפשרותך לגשת לאתר trufotsavta.co.il

מחקר אחד מצא שדבש יעיל בהקלה על שיעול כתסמין של הצטננות אצל ילדים מעל גיל שנה

מחקר ראשוני מצביע על כך שדבש לתינוקות לפני השינה יכול לעזור להקל על תסמינים של שיעול והצטננות. לדבש תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות טבעיות המסייעות להקלה על אדמומיות ודלקות ברקמת הגרון ולהרגעת שיעול. לימונים מכילים ויטמין C, שמחקרים הראו שיכול לקצר את משך תסמיני הצטננות.

בערים מקסיקניות

הטיפול הסטנדרטי להצטננות הוא לערבב מים חמים עם קינמון ודבש. כל מרק חם יכול לטפל בהצטננות, אבל ככל שהמרק דק יותר, כך ייטב. דרוש מחקר נוסף כדי להוכיח אם מרק עוף הוא תרופת פלא, אבל נראה ששתיית כמה קערות נוספות במזג אוויר סגרירי היא המזון המושלם להקלה על הצטננות. אם כבר מדברים על תרופת הקור האגדית, היא משולבת עם מרק עוף. לעובדה שוויטמין C טוב עבורך עשויה להיות אמת מסוימת.

שום נחשב מזמן לתרופה הביתית הטובה ביותר לתסמיני הצטננות

אז אם אתה יכול להתמודד עם הטעם והריח, שווה לנסות. בתרבויות רבות יש תרופות ביתיות שמשתמשות בשום לטיפול בהצטננות, בין אם זה מרק עוף שמכיל הרבה שום, משקה עשוי עם שום חי קצוץ, או סתם אכילת שום חי. צריכה מונעת של שום עשויה להפחית את שכיחות הצטננות במבוגרים, אך היא לא תשפיע על משך התסמינים. אנשים עשויים לגלות שנטילת שמן אורגנו או מריחה על החזה עוזרת להקל על תסמיני הצטננות.

אבל ברוב המקרים זה רק מקצר את משך הקור ביום או יומיים

מחקר שפורסם בכתב העת Clinical and Diagnostic Laboratory Immunology מעלה כי להאכלה מהצטננות יש את היתרונות שלה. אנשים רבים שמעו ששתיית חלב וצריכת מוצרי חלב עלולה להחמיר הצטננות על ידי הגברת ייצור הריר והקשה על הנשימה.

ממצאי מחקר על האם אכינצאה מונעת או מפחיתה הצטננות מעורבים

סקירת Cochrane משנת 2013 העריכה את היעילות של אכינצאה לעומת פלצבו למניעה וטיפול בהצטננות. הפחיתו באופן משמעותי את התדירות שלהם. סקירת Cochrane (2014) מצאה שחלק ממוצרי אכינצאה עשויים להיות יעילים יותר בטיפול בהצטננות מאשר פלצבו, אך העדויות הכוללות להשפעות רלוונטיות מבחינה קלינית היו חלשות. מחקרים של תוספת ויטמין C במינון גבוה בתחילת תסמיני הצטננות לא הראו השפעה עקבית על משך התסמינים וחומרתם, ויש צורך במחקר נוסף כדי להבהיר תוצאות אלו.

זו לא לגמרי תרופה ביתית מסורתית

אבל אין להכחיש שתרופות להצטננות ללא מרשם כגון Tylenol (פרצטמול) או mucinex (guaifenesin) יכולות לספק הקלה זמנית. נעשה שימוש במגוון תרופות למניעה וטיפול בתסמיני הצטננות, לרבות מוצרי תרופות משלימות ואלטרנטיביות, תרופות ללא מרשם ותרופות מרשם. למרות היעדר תרופות ידועות, מטופלים רבים מחפשים תרופות ללא מרשם להקלה על הסימפטומים, והוציאו יותר מ-8 מיליארד דולר על תרופות נגד שיעול והצטננות בשנת 2016. 4 בנוסף לתרופות שונות ללא מרשם, ויטמינים רבים תוספי מזון מקודמים. הוצאות צמחי מרפא למניעה וטיפול בהצטננות. הנה כמה תרופות שאנשים ברחבי העולם משתמשים בהן כדי להילחם בגודש, כאבי גוף, חום וכאב גרון שנגרמו מהצטננות או שפעת.

שתיית צורות שונות של תה חם היא תרופה טבעית המשמשת בכל רחבי העולם כדי להקל על הצטננות ושיעול. אם אתה כל כך המום שאתה לא יכול לישון בלילה, נסה אגרוף חם, תרופה ישנה.